blog blog .

blog

تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ

کیفیت ساخت کابل
مهم‌ترین نکته برای بررسی شارژر اصلی و فیک سامسونگ، کیفیت ساخت آن است. زیرا همیشه برند سامسونگ از گذشته به ساخت محصولات با کیفیت معروف بوده است، وقتی شارژر را در دست می‌گیرید، شاید بتوانید کابل اصل را از فیک تشخیص دهید. شارژرهای اصلی سامسونگ از مواد اولیه باکیفیت و بادوام ساخته شده‌اند. اما شارژرهای تقلبی از پلاستیک‌های ارزان و مرغوب ساخته شده‌اند. اگر شارژر گوشی را بررسی کردید و ناهمواری و بیرون‌زدگی را احساس کردید، می‌توانید حدس بزنید که کابل شارژ تقلبی است. اما برای مطمئن بودن از این قضیه بهتر است نکات دیگر تشخیص کابل شارژر اصلی سامسونگ را نیز بررسی کنید.

وزن شارژر
همانطور که اشاره کردیم، شارژهای تقلبی از پلاستیک‌های ارزان ساخته می‌شوند، بنابراین وزن پایینی دارند. تفاوت بین متریال استفاده‌شده در کابل شارژ اصلی گوشی سامسونگ تا حدودی واضح و مشخص است و وزن بیشتری نسبت به نسخه‌های تقلبی دارد.

 

شکل ظاهری شارژر
شکل ظاهری شارژر اصل با فیک تفاوت‌هایی وجود دارد. طراحی نامنظم و وجود مقداری پلاستیک اضافه در لبه‌های کابل یکی از مشخصه‌های تقلبی بودن کابل است. نکته دیگر شکل اتصالات روی شارژر است. کانکتور ورودی کابل USB در شارژر اصلی با فیک تفاوت دارد. شارژر اصل یک ورودی کاملا صاف و مسطح دارد در حالی که در شارژر فیک برجستگی و ناهمواری‌هایی دیده می‌شود.

کانکتورهای USB
کانکتورهای ورودی کابل را بررسی کنید. وقتی شارژر اصلی سامسونگ را نگاه می‌کنید، روی پوسته کانکتورها سه دندانه ریز مربعی شکل قرار گرفته است و یکی از دندانه‌ها از بقیه ریزتر است. اما در شارژر کپی، کوچک‌ترین دندانه دیده نمی‌شود. اگر کانکتورها کج و نافرم باشد، به راحتی داخل دستگاه چفت نمی‌شود.

 

اندازه رابط Micro USB
نکته دیگری که به شما در تشخیص کابل اصلی از فیک کمک می‌کند، اندازه رابط Micro USB است. کانکتور اصلی طول کمتری دارد و به بدنه نزدیک‌تر است. اما کانکتور تقلبی یک USB بلند دارد و فاصله زیادی بین بدنه و کانکتور وجود دارد. علت کوتاه بودن کابل اصلی و نزدیک بودن به بدنه، محافظت رابط از شکستگی است. بنابراین این نکته را مدنظر قرار بدهید تا بعد از خرید پشیمان نشوید.

 

بیشتر بخوانید:
تشخیص اصل بودن شارژر ۲۰ وات اپل

نماد USB روی Micro USB
نماد USB را روی micro USB بررسی کنید. (در شکل بالایی ملاحضه کنید) وقتی کانکتور کابل USB اصلی را مشاهده کنید، یک نماد لیزری با رنگ روشن روی آن حک شده است، در حالی که کانکتور تقلبی یک نماد با رنگ تیره دارد.

استانداردهای کابل USB
کابل USB شارژر اصلی استاندارد مشخصی دارد. برخی از انواع کابل های USB بزرگ‌تر از حدمعمول هستند و در نتیجه کابل ورودی به راحتی در دستگاه متصل نمی‌شود.

دوشاخه شارژر
همانطور که در شکل می‌بینید. دوشاخه‌های استاندارد در شارژر اصلی سامسونگ، یک لایه پلاستیکی اضافه در پایه‌های دو شاخه دارند.

وضعیت شارژ
نکته مهم دیگر طریقه شارژ کردن است. شارژهای تقلبی کندتر از شارژهای اصل گوشی یا سایر دستگاه‌های شما را شارژ می‌کنند.

بررسی گرمایش
گرمایش شارژر را بعد از شارژ کردن بررسی کنید. اگر بعد از ۲،۳ بار شارژ کردن گرم‌تر از حد عادی شد، احتمالا شارژر تقلبی است. (با این حال موراد دیگر را هم بررسی کنید.)

قیمت شارژر تقلبی با اصلی
بعد از آنکه موارد بالا را بررسی کردید، نکته مهم دیگر، تفاوت قیمت‌ها است. قطعا شارژر اصلی سامسونگ کیفیت بهتری نسبت به شارژر فیک دارد، بنابراین قیمت آن نیز بیشتر است. البته ممکن است فروشنده‌ای کابل شارژ تقلبی را با هزینه‌ی بالایی به شما عرضه کند. در این صورت با بررسی مشخصات کابل متوجه اصل یا تقلبی بودن کابل خواهید شد.

 

پیشنهاد نویسنده:
استفاده از find my phone در گوشی سامسونگ

 

سوالات متداول
چگونه کابل شارژر اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟ برای تشخیص شارژر اصل از فیک باید به ظاهر شارژر شامل فونت، رنگ نوشته‌ها، محل قرارگیری نوشته‌ها، کابل، کانکتورها، زمان شارژ، کیفیت ساخت، میزان گرمایش گوشی بعد از 2،3 بار شارژ کردن و بخش USB شارژر توجه کنید.

آیا شارژر تقلبی گوشی را خراب می‌کند؟ بله متریال استفاده‌شده در ساخت شارژر تقلبی، عموما نامرغوب و بی‌کیفیت است. گاها این مسئله ممکن است منجر به آتش‌سوزی کابل شارژ هم بشود.

فرق شکل ظاهری شارژر اصلی با تقلبی چیست؟ سامسونگ از مواد مرغوبی در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند، بنابراین وقتی شارژر تقلبی را بررسی می‌کنید، ممکن است به نکاتی مانند بیرون‌زدگی لبه‌ها، کج بودن بدنه شارژر، تفاوت در سایز پین‌ها برخورد کنید که نشان از تقلبی بودن شارژر دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۱۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)